Наш приход оказал помощь немощным и поздравил их с Масленицей

К началу Масленицы в рамках социальной инициативы наших прихожан и с благословения нашего настоятеля епископа Николая (Почтового), 6 марта были развезены продукты нашим немощным, не ходящим прихожанам и жителям Жулян.

Всего сегодня мы посетили 50 человек.

Наш приход и впредь будет оказывать помощь нуждающимся и немощным прихожанам нашего храма.

В праздник Рождества христового епископ Васильковский Николай свершил Божественную литургию

7 января, в праздник Рождества Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, викарий Киевской Митрополии, управляющий Южным киевским викариатством епископ Васильковский Николай свершил Божественную литургию в нашем храме — храме в честь святого великомученика Димитрия Солунского Соломенского благочиния города Киева.

Его преосвященству сослужили клирики храма.

На литургии владыка огласил прихожанам рождественское послание Блаженнейшего Онуфрия, Митрополита Киевского и всея Украины, а после сугубой ектеньи вознес молитву за мир в Украине.

На праздник Рождества ктиторы нашего храма приготовили подарки самым маленьким нашим прихожанам, которые, после богослужения, владыка им вручил.

Всех Вас поздравляем с праздником Рождества Христового. Пусть Богомладенец Иисус Христос, в эти святые дни пошлет Вам все необходимое для жизни и спасения. Пусть в эти дни сбудутся все Ваши сокровенные мечты.

Єпископ Васильківський Миколай взяв участь в Єпархіальному зібранні духовенства Київської єпархії

28 грудня 2015 року в храмі преподобних Антонія і Феодосія Печерських Свято-Успенської Києво-Печерської Лаври під головуванням Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія, який є керуючим Київською єпархією, відбулося зібрання духовенства Київської єпархії.

На урочистому церковному заході були присутні більше 600 представників духовенства, серед яких — Керуючий справами УПЦ митрополит Бориспільський і Броварський Антоній, намісник Лаври Митрополит Вишгородський і Чорнобильський Павел, дев’ять вікарних архієреїв Київської Митрополії, три ігумені ставропігійних жіночих монастирів, 13 намісників чоловічих монастирів, шість ігумень жіночих монастирів, благочинні, клірики і миряни єпархії.

Відкриваючи зібрання, Блаженніший Митрополит Онуфрій запропонував звершити заупокійну літію за загиблими та спочилими протягом 2015 року кліриками єпархії.

Предстоятель Церкви звернувся до учасників зібрання з доповіддю, присвяченою найбільш актуальним питанням церковного життя Київської єпархії.

Згадуючи визначні події 2015 року, Блаженніший Митрополит Онуфрій відзначив 1000-ліття з дня праведної кончини святого рівноапостольного князя Володимира, хрестителя Київської Русі, яке урочисто відзначалось в Україні. 27 липня відбувся історичний Хресний хід, присвячений цій даті, який зібрав понад 30 тисяч духовенства і вірян з усіх єпархій і монастирів, духовних шкіл Української Православної Церкви. Віруючі пройшли центральними вулицями міста від Володимирської гірки до Києво-Печерської Лаври, де було звершено Всенічне бдіння, а наступного дня – 28 липня в день пам’яті благовірного князя Володимира – Божественну літургію, в якій взяли участь представники Помісних Церков світу. На площі перед Успенським собором було розміщено вісім шанованих чудотворних ікон Божої Матері. Володимирські торжества проілюстрували єдність канонічної Української Православної Церкви, її спадкоємність від апостольських часів, хоронительниці і молитовниці українського народу.

Другим визначним ювілеєм було святкування 400-ліття Київської Духовної Академії, яка протягом чотирьох століть дарувала світові достойних священнослужителів, архієреїв, визначних діячів богословської думки, багато з яких нині увійшли в сонм святих світового Православ’я. Київські духовні школи сьогодні достойно продовжують традиції попередників.

Блаженніший владика доповів також про пам’ять у Бозі спочилого Блаженнішого Митрополита Володимира, річниця з дня кончини якого молитовно відзначалася 5 липня, а також проведення пам’ятних днів 23 листопада з нагоди 80-ї річниці від дня народження спочилого митрополита.

Предстоятель також торкнувся сумних і трагічних подій – убивства київського настоятеля храму на честь мучениці Татіани ієрея Романа Ніколаєва та черниці Флорівського Свято-Вознесенського монастиря Алевтини. Чимало уваги було звернуто Митрополитом Київським на акти вандалізму, підпалів храмів УПЦ у містах Києві та Василькові, посягання розкольницьких угрупувань на церковне майно і храми Української Православної Церкви Київської єпархії.

Доповідаючи про соціально-благодійну роботу Української Православної Церкви і єпархіального відділу з благодійності і соціального служіння у важкий період військових дій на Сході країни, Його Блаженство навів цифри гуманітарної допомоги протягом 2014-2015 рр. постраждалим мирним жителям, військовослужбовцям, про опіку сімей загиблих та розміщення переселенців силами духовенства монастирів та парафій і волонтерів Української Православної Церкви. Приміром, невелика київська парафія на честь ікони Божої Матері «Всіх скорботних радосте», що поблизу Бабиного Яру, яка сама тричі постраждала від вандалів, перевела у соціальний відділ єпархії понад 20 тис. гривень.

Блаженніший Митрополит Онуфрій у своїй доповіді поінформував про інші види діяльності єпархіальних відділів – інформаційно-просвітницького, пенітенціарного, архітектури і будівництва та інших. Говорячи про вплив на людську свідомість засобів масової інформації, Предстоятель звернув увагу на небезпечність інформаційної війни, яку можна спостерігати у світських ЗМІ, закликав церковних журналістів до виваженої полеміки і спростувань дезінформації і брутальних наклепів на Церкву з боку окремих світських інформаційних джерел. Також було зауважено на виважене користуванням Інтернетом духовенством і мирянами УПЦ у соціальних мережах, запобігання розпалювання конфліктів, винесення церковних проблем на широкий загал поза церковної аудиторії.

Говорячи про необхідність проповіді, Блаженніший Митрополит Онуфрій нагадав присутнім, що найкращою проповіддю священика має бути його особисте життя у служінні Богу і людям.

З нагоди ювілеїв від дня народження та священицького служіння ряд кліриків Київської єпархії були відзначені церковними нагородами.

Архіпастир також відповів на запитання, які стосуються пастирського окормлення віруючих, богослужбової практики, господарського життя парафій та ін., висловив слова подяки учасникам Єпархіального зібрання та духовенству Київської єпархії за сумлінні труди на славу Святої Церкви і закликав на всіх Боже благословення.

http://mitropolia.kiev.ua/

Слово єпископа Васильківського Миколая до дня пам’яті апостола Андрія Первозванного в дні Різдвяного посту

«Прагнучи до національної єдності, українці мають керуватися християнськими цінностями», — Керуючий справами УПЦ

Як повідомляє Центр інформації Української Православної Церкви, про це сказав Керуючий справами УПЦ митрополит Бориспільський і Броварський Антоній.

«Консолідувати націю зможе тільки особиста відповідальність кожного з нас. А це — життя за Божими заповідями, дотримання законів держави і бажання приносити користь або, як мінімум, не шкодити ближньому. Коли патріотичні почуття направляються в агресивне русло, людина може робити вчинки, які їй будуть здаватися суспільно-корисними, а насправді нести лише шкоду. Такі приклади зустрічаються сьогодні, зокрема, у сфері міжконфесійних відносин, що особливо небезпечно з точки зору національних інтересів», – зазначив митрополит Антоній.

За його словами, такі публічні ініціативи, як, наприклад, недавня петиція про переведення Києво-Печерської Лаври під юрисдикцію УПЦ КП, і спроби захоплення храмів Української Православної Церкви, не сприяють консолідації.

«Нині у селі Птича Рівненської області агресивно налаштовані люди, які вважають себе патріотами, намагаються незаконним шляхом із застосуванням насильства відібрати храм у місцевої громади УПЦ. Керуючись емоціями, вони не думають, до яких наслідків можуть призвести їхні дії. Подібні випадки не сприяють миру і єдності. Прагнучи до національної єдності, суспільство має керуватися християнськими цінностями. Сьогодні потрібно бути розсудливими і не підносити «інформаційні снаряди» тим, хто робить все для того, щоб цієї єдності у нас не було», – підкреслив Керуючий справами УПЦ.

Як повідомлялося, в Україні створено Раду з питань національної єдності, яку очолив президент Петро Порошенко. Серед основних завдань Ради: вивчення процесів, що відбуваються в суспільстві, та вироблення пропозицій щодо заходів, спрямованих на зміцнення національної єдності, відновлення історичної пам’яті українського народу, гармонізації етнонаціональних і міжконфесійних відносин.

За словами Президента, окрему увагупід час своєї роботи Рада буде приділяти питанню релігії. На його переконання, Церква має об’єднувати країну. Водночас, Президент підкреслив, що не буде втручатися в діяльність Церкви, яка повинна бути незалежною.

Центр інформації УПЦ

Блаженніший Митрополит Онуфрій закликав молитися за потерпілих парафіян громади УПЦ у селі Птича

Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Онуфрій закликав вірних чад Української Православної Церкви молитися за протоієрея Миколая Сисонюка, настоятеля Успенського храму в селі Птича на Рівненщині, та його паству. З таким прохання Його Блаженство звернувся під час своєї недільної проповіді в лаврському храмі Антонія і Феодосія Печерських 20 грудня.

Предстоятель розповів про складну ситуацію навколо громади Української Православної Церкви в селі Птича: «Віруючі виявилися закритими та ізольованими у власному храмі. Православні не мають можливості отримувати їжу та воду». Предстоятель зазначив, що навіть рішеннями судів неодноразово підтверджено, що храм належить громаді УПЦ. Та не зважаючи на утиски, православні відстоюють свою святиню і не бажають віддавати її розкольникам.

Як повідомляв раніше Інформаційний відділ УПЦ, 18 грудня розкольники за підтримки «Правого сектору» перешкоджали вірянам увійти до власного храму. Ігноруючи наявність у парафіян усіх документів на володіння культовою спорудою та рішення кількох судів. Проте, прочанам вдалося потрапити в будівлю і звершити там богослужіння. На даний момент парафіяни Успінської громади перебувають в молитві в своїй церкві та вірять, що їм вдасться відстояти свій храм.

news.church.ua

У селі Птича розкольники та радикали побили вірян УПЦ

Як повідомляє Інформаційний відділ УПЦ на Рівненщині віряни Української Православної Церкви вже четверту добу продовжують відчайдушно захищати свій храм від зазіхань розкольників. За підтримки поліції  останні тримають їх в облозі без світла, опалення, води та їжі.

На сайті Спілки Православних Журналістів 20 грудня було оприлюднено відео, на якому зафіксовано застосування грубої фізичної сили проти мирних громадян в селі Птича, яким розкольники та представники радикальних угрупувань перешкоджали молитися у власній церкві.

На відео зафіксовано застосування церковними рейдерами «коктейлів Молотова», сльозогінного газу, дубинок та арматури. Показано, що були нанесені травми священнослужителям і вірянам.

Continue Reading →

Наша парафія відзначила престольне свято

8 листопада, у неділю 23-ю по П’ятидесятниці, в день пам’яті святого великомученика Димитрія Солунського наша парафія  відзначила своє престольне свято.

З благословення Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія святкову літургію в храмі на честь великомученика Димитрія Солунського очолив настоятель парафії — вікарій Київської Митрополії, керуючий Південним київським вікаріатством єпископ Васильківський Миколай.

На престольному святі преосвященному владиці співслужили: віце-ректор Полтавської духовної семінарії архімандрит Веніамін (Погребний); благочинні: Святошинського благочиння — протоієрей Діонісій Дунаєв, Голосіївського благочиння — протоієрей Павел Кирилов, Печерського благочиння — протоієрей Володимир Косточка, Другого лікарняного благочиння — протоієрей Геннадій Батенко, благочинний Кладовищенського благочиння — протоієрей Сергій Вейго, духовенство храму та гості парафії в священному сані.

Після читання Євангелія зі словами проповіді до парафіян звернувся благочинний Святошинського благочиння міста Києва протоієрей Діонісій Дунаєв.

«Стосунки християнина з оточуючим світом — це одна із проблем і для сучасної людини, — сказав на проповіді отець Діонісій, — сьогодні чи не найбільшою для Церкви стала небезпека оточуючого світу, який намагається розчинити Церкву в собі, знівелювати її цінності, приховати принципову відмінність євангельських вартостей від цінностей цього світу. І святий великомученик Димитрій повчає нас і відкриває дорогу для того, щоб бути безкомпромісним християнином, не поступатися у вірі і виконанні заповідей Господніх, як би примарно і лукаво не закликав нас до цього оточуючий світ».

Під час богослужіння владикою Миколаєм була прочитана молитва Господу Вседержителю за мир і припинення міжусобної ворожнечі в Україні.

Після закінчення Літургії та святкової хресної ходи єпископ Миколай подякував духовенству і громаді храму за молитви, передав вітання з престольним святом від Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія й запросив всіх присутніх на святкову трапезу.

УПЦ — проти маніпуляцій і фальсифікацій на виборах

Українська Православна Церква виступає проти будь-яких можливих маніпулятивних технологій, підкупів виборців і фальсифікацій на виборах в місцеві органи влади. Про це сказав керуючий справами УПЦ митрополит Антоній (Паканич), повідомляє Центр інформації УПЦ.

«Майбутнє України та її громадян залежить від тих змін, які незабаром відбудуться. Повноваження місцевих органів влади пов’язані з практичними питаннями суспільного життя, які стосуються всіх нас. Церква підтримує чесні вибори і виступає проти неправдивих методів ведення політичної боротьби. Водночас, про відповідальність, пов’язану з цими виборами, мають пам’ятати і учасники виборчого процесу. Чим більше у нас виявиться відповідальних політиків і громадян, тим стійкіше буде наша держава», — зазначив митрополит Антоній.

При цьому він підкреслив, що значну роль місцева влада відіграє в релігійному житті територіальних громад.

«На жаль, події останнього року в деяких регіонах України свідчать, що місцева влада далеко не завжди готова займати конструктивну позицію у вирішенні суперечок між релігійними громадами різних конфесій. І якщо законні повноваження перевищуються на місцях, це може сприяти локальним релігійним конфліктам, граючи на руку тим, хто зацікавлений в розхитуванні ситуації в нашій країні», — зазначив керуючий справами УПЦ.

Разом з тим митрополит Антоній висловив надію, що ті, хто обіймуть управлінські посади в місцевих органах влади в результаті цих виборів, будуть проявляти максимальну обережність у питаннях міжконфесійних відносин.

Чи доріс «Київський Патріархат» до канонічності?

У 2007 році Архієрейський собор «УПЦ КП» прийняв так звану Історико-канонічну декларацію «Київський Патріархат — помісна Українська Православна Церква». Цей документ є обґрунтуванням претензії «Київського Патріархату» на канонічний статус. Можна стверджувати, що це найголовніший богословський документ «КП».

Автори «декларації» обрушуються на «канони» як на щось негативне, нижче в порівнянні з справжньою духовністю. Канони Православної Церкви порівнюються з старозавітним Законом, і на цій підставі розглядаються мало не як вимушене явище в Церкві.

Все це мало має відношення до православного розуміння канонічного права. Канони християнської Церкви містять вказівку на повноту спасительних засобів. Протиставляти канони і християнську любов просто нерозумно, тому що вони є вираженням цієї любові, виразом турботи про спасіння людини. Вони захищають людину від гріха і помилок.

Якщо богослови «КП» так негативно сприймають Старий Завіт, то нехай скажуть, чому він входить в корпус Священного Писання? Чому Церква відкинула єресь Маркіона, який різко протиставляв Новий і Старий Завіт? Схоже в «КП» не знають елементарних речей, а його вчення є найчистішим модернізмом.

Разом з атакою на статус канонів в Церкві, «КП» все ж апелює до них, коли йому це вигідно. Тобто, на самому початку своєї «Декларації», так званий «КП» забезпечує собі досить зручну позицію — коли канони заважають «КП» він оголошує їх виконання «фарисейством», а коли навпаки, можна викрити інших в порушенні канонів чи гнучкому їх застосуванні, обрушується з жорсткою критикою за це порушення.

Також, «Київський Патріархат» в одних випадках вказує на те, що фактичний стан справ вище всяких «папірців» і зізнань, а в інших прибігає до юридичної казуїстики і буквоїдства.

В одному з розділів «декларації», «Київський Патріархат» апелює до історичних прикладів здобуття церковної незалежності. Багато помісних православних Церков проголошували свою незалежність від Церкви-Матері в односторонньому порядку на багато років розриваючи відносини з митрополією. На цій підставі «Київський Патріархат» виправдовує свою канонічну самоізоляцію. Мовляв, якщо МП чекав визнання свого статусу 100 років, то і ми почекаємо скільки потрібно.

Однак який стосунок «КП» має до автокефального руху? Хіба існує хоч один історичний приклад, коли помісна Церква створювалася шляхом дублювання існуючої церковної ієрархії? Таких прикладів не існує. Створення «паралельної церкви» і претензія на «помісність» — це знущання над сенсом православного вчення про Церкву.

«Київський патріархат» не має ніякого відношення до тієї церковної структури, яка насправді має право отримати автономію чи автокефалію. Створення паралельних псевдо-церковних структур це одна з форм «самочинного зібрання». Ось чому «КП» не може апелювати до прикладів, коли статус самопроголошених автокефалій не признавався якийсь час, але потім все ж затверджувався. «Київський Патріархат» не проголошував свою автокефалію, будучи в складі Православної Церкви, він був створений «з нуля» і існує всього лише трохи більше 20 років.

Нехай «КП» відповість, які православні канони допускають створення ще однієї «церкви» на території, де вже існує православна ієрархія? Це грубе порушення правила «в одному локальному місці повинен бути один єпископ» і злочин проти Єдності і Соборності Церкви. І справа навіть не в адміністративному дублюванні, а в дубляжі Таїнства Євхаристії в одному локальному місці, що є образою цього Таїнства і спотворенням Його сенсу.

Таїнство Євхаристії припускає, що в одному локальному місці збираються всі християни, незалежно від їх соціального стану, походження, раси, національності, політичних поглядів і т. д. Не допускається поділу Євхаристії для різних груп людей.

Не може існувати окремо Євхаристія для «любителів пива», окремо для любителів української мови, окремо для націоналістів, окремо для лібералів, окремо для українців і окремо для росіян і т. д. Це повний нонсенс! Але «Київський Патріархат» допустив поділ Євхаристії, коли в буквальному сенсі в деяких селах стоїть церква УПЦ, а через кілька десятків метрів стоїть церква «КП». І люди в один і той же час причащаються з різних чаш. Це знущання на імперативом любові, вимогою єдності та одностайності.

«Київський Патріархат» бреше або замовчує про те, що єдність Церкви це не тільки невидима єдність і єдність віровчення, але і видима єдність, яка виражається в тому, що люди причащаються Тіла і Крові Христових з однієї чаші!

Але ж є ще й УАПЦ і греко-католики. Перед нами постає суперечлива християнству картина, коли на одному «п’ятачку» відбувається кілька Євхаристій, і люди підходять до різних чаш, тільки тому, що у них різні політичні погляди, різна історична самосвідомість.

Таким чином, Філарет звершив ще більш тяжкий гріх ніж розкол — він створив «паралельну церкву»!

Паралельну церковну ієрархію можна порівняти з підробкою і крадіжкою авторських прав. Це все одно, що відкрити посольство якоїсь країни без дозволу цієї країни. Орендувати приміщення, зробити вивіску — «посольство Франції», приміром, і продавати візи, за якими ніхто нікуди не зможе поїхати. «Київський Патріархат» — це фейковая церква, яка не веде до Бога. Про це потрібно говорити не з ненавистю, а з болем, оскільки в «КП» є багато звичайних і адекватних людей, які попалися на приманку зручного «сервісу» — «зрозумілої» мови, патріотизму і т. д. Безліч ошуканих людей, які отримали фальшиві » візи «на шляху до Царства Небесного.

В Україні багато років існує справжня Помісна Церква, визнана всією Повнотою Православ’я яка дає всю повноту спасительних засобів, об’єднуючи людей незалежно від їх політичних поглядів. Називається вона — Українська Православна Церква. Без всяких видуманих приставок, які суперечать юридичним документам і церковній практиці.

Навіщо Філарету потрібно було створювати паралельну церковну структуру? Рух до церковної незалежності в інших країнах (Болгарії, Сербії, Греції та ін.) був викликаний бажанням більшості духовенства, чернецтва та мирян. Тільки за цієї умови церква могла знайти визнання незалежного статусу.

Хто ж пішов за Філаретом? Абсолютна більшість єпископату, священиків, монастирів, мирян, залишилися в Українській Православній Церкві! Аргумент про те, що «КП» підтримує більшість населення нікчемний, оскільки ми повинні приймати тільки статистику підтримки тими віруючими, які регулярно відвідують богослужіння і практикують свою віру. З якого дива ми повинні враховувати думку атеїстів, інославних і язичників? Хресний хід УПЦ на честь 1000-річчя кончини князя Володимира (і багато інших) зібрав десятки тисяч православних християн, в той час як до «КП» прийшло всього лише 600 чоловік. Це все що потрібно знати про підтримку віруючими «КП».

Таким чином, претензія так званого «Київського Патріархату» на «помісність» і канонічність богословськи і практично неспроможна, тому що «КП» відкидає православне вчення про Церкву як «Єдиної, Соборної і Апостольської». «Київський Патріархат» відкинув єдність Євхаристії, знехтував апостольським спадкоємством хіротоній і порушив соборний (вселенський) характер Церкви, впустивши до неї націоналізм.

http://uoj.org.ua/